Primendi varundusteenus Microsoft 365 teenustele VEEAM tehnoloogial 

Andmete kadumine on tõsine ja kulukas probleem olgu tegu suure või väikese organisatsiooniga. Lihtsalt inimlik eksimine on vältimatu ja ka pahatahtlikud kavatsused pole kellelegi uudiseks. Et minimeerida andmekaitse lünkade poolt tekitatud kahju, peaks toetava meetmena kasutusele võtma regulaarse andmete varundamise, et vigadest ei tuleneks tagasipööramatuid tagajärgi. 

veeam varundus m365

Miks varundusteenust kaaluda 

Enamus Primendi kliente kasutab oma igapäevatööks erinevaid Office 365 teenuseid. Nendeks on Exchange Online, SharePoint Online, OneDrive for Business, Teams, PowerBI jt. 

Microsoft ei taga Office 365 ja Microsoft 365 teenustele varundust, üksnes sünkroniseerimise võimalust, mis hoiab ajutiselt kustutatud andmeid. Microsofti poolt pakutava lahenduse miinuseks on enamasti ajafaktor, mis on erinevatel teenustel "by default" erinev: Exchange Online puhul on see 14 päeva ja SharePoint Online ja OneDrive puhul maksimaalselt 60 päeva, seda juhul kui on olemas spetsialist, kes oskab „adminportaalist“ andmeid taastada. Teamsi rakenduse puhul täna varundus puudub. Võimalike andmekadude ennetamiseks julgustab Microsoft kaasama kolmandate osapoolte lahendusi, et tööks olulisi andmeid kaitsta ja hallata.

Paar stsenaariumi näidet

Mis vahe on Microsofti pakutaval sünkroniseerimisel ja varundamisel:

Võtame näiteks e-maili, kui see kustutada oma sissetulevate kirjade kaustast ning ka mailboxi prügikastist, siis kuskilt serverist seda taastada enam ei ole võimalik kuna kogu süsteem sünkroniseerib vastavalt live keskkonnale. Varundus seevastu teeb live keskkonnast teatud ajahetkedel varukoopiaid ning kokkupakituna hoiab salvestust live keskkonnast eraldiseisvas andmekandjas. See omakorda annab kindluse, et kui ühest keskkonnast andmed ära kustutada, kas kogemata või pahatahtlikult, on teise keskkonna varukoopiast võimalik need taastada. Varundusele saab määrata vastavalt vajadusele erinevaid reegleid: kui tihti varundada ning kui kaua varukoopiat säilitada.

SharePoint Online pakub 25TB salvestusruumi, mistõttu on see populaarne keskkond andmete hoiustamiseks. Second-stage prügikasti failid kustutatakse automaatselt 30 päeva pärast. Neid faile saab siiski taastada third-stage prügikastist 30 päeva jooksul pärast kustutamist, kasutades valikut „undo”. Kui mingil põhjusel on vaja taastada failikaustast vaid ühte faili, siis seda võimalust Microsoft ei toeta. Ühte faili saab taastada vaid juhul kui taastada terve failikaust. See tundub küll lihtsa võimalusena, kuid seal on negatiivseid külgi. Kui on vajadus mingit kindlat faili taastada ja otsustad kogu dokumendikogu taastada, tühistab taastamine kõik selles teegis toimunud muudatused. See tähendab tegelikult seda, et kaotate oma failides ja dokumentides kõik hilisemad korrektuurid, kuna selle toiminguga viiakse need tagasi oma eelmistele versioonidele. Primendi varundusteenuse abil on võimalik ka üksikute failide taastamine või isegi võimalus erinevaid failiversioone taastada, ilma et peaks tervet failikausta üle kirjutama.

VEEAM Backup for Microsoft 365 teenusest lähemalt 

Primend on aja jooksul testinud erinevaid varunduse pakkujaid ja nende teenuseid. Miks me oleme just VEEAMi valinud oma varundusteenuse partneriks, on peamiselt seetõttu, et VEEAM on tänasel päeval oma varundusteenuste osas teistest ees. Meile meeldib, et kogu ülesehitus on lihtne ja loogiline, mis muudab halduse lihtsaks. Litsentse saab hankida kuupõhiselt, nii nagu me oleme harjunud seda tegema oma muude Microsofti teenuste puhul. 

Suure eelise annab veel ka see, et VEEAM pakub võimalust varundada otse Azure Blob kettamassiivile, mis teeb kogu varundamise oluliselt soodsamaks kui see oli varem võimalik. See omakorda võimaldab varundada tervet tenantit korraga (kõik kasutusel olevad Microsoft teenused), kuna andmemahud on VEEAM tehnoloogia abil kokkupakituna väga väikesed. 

Lihtne taastamine

Taastada saab kogu tenantit korraga aga saab ka vaid ühte faili või e-kirja, selles suhtes on VEEAM varunduse tehnoloogia väga paindlik.

miks veeam varundus Levinumad põhjused, miks pilveteenuseid varundada 
Microsoft 365 teenuste taastamise vajadus
Inimlikust eksimusest tekkinud vead või pahatahtlikud toimingud
Arvuti katki minemise korral, kui andmed on salvestatud seadmetesse 
Sharepointist ja OneDrive’st failide kustutamise või kasutade ülekirjutamise korral
Küberrünnakutest ja lunavarast tingitud andmekaod
Korporatsiooni poliitikast tingitud vajadus 

Teenuse ülesehituse osas on väga oluline, et see oleks töökindel ja lihtne hallata. Teine väga oluline faktor on see, et me saaks seda teenust pakkuda kuutasupõhiselt, mida paraku paljud teised samalaadse teenuse pakkujad ei võimalda. Kliendile on oluline, et tasuda saaks kasutajate tegeliku arvu ulatuses ja vaid niisuure hulga andmemahu eest, mida reaalselt kasutatakse. Puudub vajadus ajaliselt siduvateks lepinguteks, kui otsustatakse varundamise teenus lõpetada, siis saab seda teha päeva pealt.

Selleks, et igapäevatöö tõrgeteta sujuks ja kõik vajalik varundatud oleks, on vaja usaldusväärset partnerit, kellega konsulteerida, kuidas varundada, mida varundada, millise perioodiga. Partnerit, kes teeb esmase seadistuse, jooksvalt monitoorib ja haldaks, et kõik päriselt ka toimib nii nagu peab ja vajadusel ka taastab. Oleme sel teel abiks ja toeks.

Loe Primend varunduseteenuse ja hinnastamise kohta lähemalt siit.

Sama mudeli järgi saab varundada ka servereid, millest lähemalt saate lugeda siit

Kui sul on selle osas küsimusi, võta meiega ühendust!
 

Blogid