Kasutame kolmandate osapoolte teenuste küpsiseid turundustegevuseks ning kasutajate külastuste analüüsimiseks. Täpsemat infot saate kui külastate linki "Primend Privaatsuspoliitika".

Mis on Primendi edu saladus?

Autor: Toomas Mõttus Aeg: 17. juuli 2018

Primend on neljandat aastat järjest Microsofti aasta partner. Suur tänu Microsoftile tunnustuse eest! Mida me oleme teinud õigesti, et nii kaugele jõuda?

Kui Primend natuke enam kui neli aastat tagasi alustas, oli meie jaoks selge, et IT lahendused liiguvad kiiresti pilveteenuste suunas. Pilveteenuste tehnoloogiliseks eelisteks oli võimalus kiiresti platvormi uuendada, koguda kasutamise statistikat paljude klientide käest korraga ja standardiseerides saavutada senisest oluliselt parem lahenduste töökindlus. Samas, need tehnoloogilised eelised olid ja on kättesaadavad kõigile: Mis on tegevuspõhimõtted, mis aitasid meil avanenud võimalusi paremini ära kasutada?

Teadmised rikastavad

Kui kahel inimesel on mõlemal õun ja nad annavad oma õuna teisele, jääb ikka mõlemale üks õun. Ja kui õuna süüa, saab see otsa. Kui mõlemal on hea idee ja nad annavad oma idee teisele, on mõlemal kaks head ideed. Ja kui ideed on eriti head, ei saa need kasutades otsa!

Kuidas ideed tekivad? Kuidas teha teave kättesaadavaks igal ajal igal pool turvaliselt? Kuidas saab teabest teadmine? Mida on teada vaja? Oleme otsinud, kuid ei ole leidnud neile küsimustele ühtset lõplikku vastust. Seepärast oleme Primendis pühendanud ennast otsima uusi viis andmete kogumiseks, andmete süstematiseerimiseks teabeks ja esitamisele selliselt, et sellest teabest kujuneks teadmine. Aitame Primendis oma klientidel kogu äri-info kogumine ja edastamine suurepäraselt tööle saada ning arendame võimekust äri-info süstematiseerimiseks ja teadmistena esitamiseks.

Pilveteenused on lihtsalt kõige tõhusam viis andmete töötlemiseks ja neist teadmise kujundamiseks

Keskendume uute tehnoloogiate rakendamisele

Täpne aeg on vaieldav, kuid umbes aastaks 2005 sai ettevõtete IT/klient-server arhitektuur joondatud ärivajaduste järgi. Kuna arhitektuur oli „valmis“, siis keskendusid ettevõtete IT osakonnad optimeerimisele ja konsolideerimisele:

  • Serverite virtualiseerimine paremaks ressursikasutuseks
  • Andmehoidlate konsolideerimine parema salvestustiheduse saavutamiseks
  • Tarkvara juhitud andmekeskus halduskulude vähendamiseks

Kümne aastaga lihviti iga tükk maksimaalse efektiivsuseni ja ränikivist pigistati viimane välja.

Samal ajal algas nutirevolutsioon, mis jäi IT juhtidele paljuski märkamatuks. Nutirevolutsioon pööras ringi inimeste arusaama IT toimimisest:

  • Keerulised serveriteenused muutusid lihtsateks nutirakendusteks, mille kasutamiseks ei olnud enam vaja rakendust õppida ega kasutusjuhendit lugeda
  • Uue teenuse kasutusele võtmine muutus kuude pikkusest projektist mõni minutit kestvaks appi paigaldamiseks
  • Mahuka tarkvara kasutamiseks ei olnud enam vaja osta kallist paketti, vaid võis alustada mõne eurose kuutasuga

Keskselt IT mudelilt pilveteenuste mudelile üle minemine on olnud IT juhtidele sageli valulik, sest kaovad käega katsutavad IT taristu komponendid. Oleme aidanud IT juhtidel mõista seda uut ärimudelit ning aidanud ettevõtetel pilveteenuseid siduda nende äriprotsessidesse. Ka valdkonnad, milles oleme omandanud Microsofti kuldkompetentsid väljendavad seda keskendumist.

Kaks pilvekompetentsi tõendavad (kliendireferentsid + spetsialistide sertifikaadid) meie oskusi toetada pilveteenustega nii kontoritööd kui äriprotsessi tugirakendusi. Mobiilsuse kompetents väljendab meie arusaama kaasaegse organisatsiooni toimimisest, töötajad peavad saama tööks olulistele andmetele ligi igal ajal igalt poolt turvaliselt.

Kuidas edasi, millele tulevikus keskenduda?

Kuigi pilveteenused on toonud Primendile edu, ei ole me unustanud, et tegu on siiski tehnoloogilise vahendiga. Iga projekt või tugiteenuse leping algab kliendi ärieesmärkide ja tööprotsesside tundma õppimisega, et siis õiget tehnoloogiat õigesti rakendada. Ning tehnoloogiaid ja teenuseid ei tarbi mitte ettevõtted, vaid inimesed ja oma teenused ehitame ümber inimeste ja inimeste jaoks.

Aga millised on tehnoloogilised suunad, mille ümber kavatseme oma teenused ehitada:

  • Tehis-intellekt. Pilveteenuste kasutusele võtmine vähendab andmete andmelattu kogumise ja töötlemise kulusid. Andmeid, mida analüüsida, saab olema üha rohkem ja üha parema kvaliteediga. Tehis-intellektist räägitakse palju, kuid tulemusi on veel vähe. Olukord muutub peagi ja lisaks internetihiidudele saavad ka väikesed ettevõtted panna tehis-intellekti oma äri kasuks tööle
  • Hajusad tiimid. Me oleme kõik kiiresse Internetti ühendatud 24 tundi päevas igal pool. Ettevõtte toimimiseks ei pea enam inimesed kõik ühes kontoris koos olema. Lähi-aastatel näeme „kaugtöö“ ja mobiilsuse võimaluste kiiret arengut. Tehnoloogiad on kõik ammu olemas. Näeme inimeste tööharjumuste muutumist ning kaugtöö/tiimitöö lahenduste arengut, mis võtavad arvesse hajusaid töövoogusid
  • MashUp. Kõik pilveteenused on arendanud välja masinliidesed, mille kaudu saab teenustesse andmeid salvestada ja sama moodi andmeid lugeda. Näeme üha kiiremini kasvavat trendi, kus äriprotsessi toe parandamiseks ei programmeerita enam juurde olemasolevale ERP süsteemile, vaid „seadistatakse“ väike mobiilirakendus, mis võtab ja paneb andmeid API-de kaudu

Kõiki nende trendide ellu viimiseks peame hakkama klientidega veelgi tihedamalt koos töötama. Eks näis, kas oleme aasta partner ka järgmisel aastal. :)

Liitu uudiskirjaga